برای گرم نکردن آب در دستگاه اسپرسوساز

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

برای گرم نکردن آب در دستگاه اسپرسوساز

بازدید: 28626


افرادی که با دستگاه های اسپرسوساز کار می کنند ممکن است در حین کار با مشکلات و خطاهای زیادی مواجه شوند. این مشکلات به راحتی قابل رفع هستند و جای نگرانی نیست. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید گرم نشدن آب دستگاه اسپرسوساز است. از آنجایی که اسپرسو نیاز به آب گرم دارد، دستگاه باید بتواند دمای آب را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهد. اگر اینطور نیست، دستگاه مشکل دارد و باید تعمیر شود. بنابراین در ادامه این مقاله نمایندگی بوش به دلایل گرم نشدن آب دستگاه اسپرسوساز و نحوه رفع آن می پردازیم.


بهترین دمای آب برای دستگاه اسپرسوساز

برای تهیه یک نوشیدنی اسپرسو خوب باید دمای آب موجود در دستگاه اسپرسوساز به حد مطلوبی برسد. این دما معمولا بین 91 تا 96 درجه سانتیگراد است. اگر دمای دستگاه کمتر از 91 درجه سانتیگراد باشد، تولید قهوه خوب نیست و نوشیدنی نهایی نیز خوب نخواهد بود. همچنین اگر درجه حرارت بالا باشد (100 درجه سانتیگراد) برای قهوه مناسب نیست و منجر به سوختگی می شود. بنابراین دمای آب و گرمایش آن مهم است و باید در نظر گرفته شود.

اهمیت دمای آب در تهیه اسپرسو

نقطه جوش دمای آب زمانی است که به نقطه جوش می رسد. دمای اسپرسو باید بین 91 تا 96 درجه سانتیگراد یا 195 تا 205 درجه فارنهایت باشد. دمای آب هنگام سرو نوشیدنی اسپرسو بسیار بالاست. این موضوع به قدری مهم است که اگر از قهوه مرغوب و با آسیاب مناسب استفاده کنید، اما دمای آب را در نظر نگیرید، کیفیت نوشیدنی به حد مطلوب نمی رسد. در واقع دمای آب باید در حد مناسبی باشد تا در زمان دم کردن قهوه بهترین نتیجه را بگیرید. اگر از آب با دمای کمتر از 91 درجه سانتیگراد یا 195 درجه فارنهایت استفاده شود، به درستی تخلیه نمی شود. اگر از آب گرم (100 درجه سانتیگراد) استفاده کنید، قهوه می سوزد و نوشیدنی طعم سوختگی می دهد. بنابراین دمای آب در دستگاه اسپرسوساز بسیار مهم است و برای به دست آوردن نوشیدنی با کیفیت و خوش طعم باید به آن توجه کرد.

در مورد تاثیر دماهای مختلف بر طعم اسپرسو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دمای 92 درجه سانتیگراد: در این زمان قهوه دارای اسیدیته بالا و تلخی کم است.

دمای 98 درجه سانتیگراد: قهوه دارای اسیدیته متوسط ​​با شیرینی، تلخی و قوام کامل است.

دمای 94 تا 96 درجه سانتیگراد: قهوه ساختار خوب و اسیدیته متعادل با تلخی کم دارد.

تاثیر آب مصرفی بر طعم قهوه

اکثر نوشیدنی های قهوه حاوی آب هستند. به همین دلیل کیفیت آب مصرفی در این نوشیدنی ها بسیار مهم است و باید استفاده مناسب از آب برای آنها انجام شود. برای مثال می توانید از آب معدنی، آب جوشیده یا آب لوله کشی تصفیه شده استفاده کنید تا از بهترین طعم قهوه خود لذت ببرید. آب لوله کشی یک انتخاب عالی برای دستگاه های اسپرسوساز است. اما بهتر است آن را از طریق فیلتر فیلتر کنید تا ذرات ریز و درشت آن از بین برود.

ترموستات دستگاه اسپرسوساز را تنظیم کنید تا به دمای مناسب برسد

قسمتی از دستگاه اسپرسوساز که بیشترین تاثیر را بر طعم قهوه دارد، ترموستات است. ترموستات باید همیشه سالم و به درستی تنظیم شود. خرابی یا تنظیم نادرست ترموستات باعث می شود قهوه جوش بیاید و طعم آن را تحت تأثیر قرار دهد. ترموستات در قهوه سازها نقش سوپاپ را ایفا می کند و در صورت بالا رفتن دمای دستگاه از حد نرمال جریان قطع شده و از گرم شدن بیشتر جلوگیری می شود. بنابراین اگر ترموستات دستگاه به درستی کار نکند و به موقع اندازه گیری نکند، قهوه می جوشد و دما خیلی بالا می رود. بنابراین هنگام سرویس دستگاه اسپرسوساز باید به تنظیم ترموستات توجه کرد و در صورت نیاز آن را تنظیم کرد. همچنین در صورت سوختن ترموستات باید توسط تعمیرکار حرفه ای با قطعه نو تعویض شود.

مکانیسم گرمایش آب در دستگاه اسپرسوساز

از آنجایی که دستگاه های اسپرسوساز در مدل های مختلفی تولید می شوند، مکانیسم گرمایش آب ممکن است متفاوت باشد. با این حال، دو روش رایج برای گرم کردن آب در دستگاه اسپرسوساز، سیستم سنتی و سیستم ترموبلاک هستند. در روش ترموبلاک دستگاه در مواقع لزوم آب را از مخزن خارج کرده و با عبور از سیستم گرمایش آن را گرم می کند. اما در سیستم های سنتی، دستگاه مجهز به مخزنی است که آب گرم را در داخل ذخیره می کند. آب در این مخزن گرم نگه داشته می شود تا در صورت نیاز بتوان از آن استفاده کرد. بنابراین بسته به مکانیسم گرمایش آب در دستگاه اسپرسوساز، عیب یابی و تعمیر نیز متفاوت خواهد بود. اگر ترموبلاک اسپرسوساز آسیب دیده باشد باید تعمیر یا تعویض شود. برای تعمیر به نمایندگی قهوه ساز بوش مراجعه نمایید.



دستگاه اسپرسوساز بدون گرم کردن آب چه چیزی را نشان می دهد؟

دستگاه های اسپرسوساز از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام از این قطعات عملکرد خاصی در دستگاه دارند. اگر هر یک از این قطعات مشکل داشته باشد و خراب شود، دستگاه اسپرسوساز از کار می افتد. بنابراین، پس از بررسی اجزای دستگاه، می توانید نقص ها را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید. مثل این است که آب یک قابلمه اسپرسو را گرم نکنید. می توانید قطعاتی که آب را در دستگاه اسپرسوساز گرم می کنند بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید. اگر تجربه و دانش کافی در این زمینه ندارید می توانید این کار را به تعمیرکاران رپیتون بسپارید. در مرحله بعد، دلایل معمول گرم نشدن آب قهوه ساز را بررسی خواهیم کرد.

دلایل رایج گرم نشدن آب در دستگاه اسپرسوساز

1- ایجاد رسوبات بیش از حد در تجهیزات

رسوب زدایی و تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز شما یک کار مهم است. زیرا علاوه بر بدتر شدن طعم نوشیدنی شما، می تواند از گرم شدن آب دستگاه جلوگیری کند. ممکن است سیستم گرمایش واحد شما به خوبی کار کند، اما بدون گرمای زیاد آب، مدارهای دستگاه ممکن است با رسوبات و رسوبات آهکی زیادی مسدود شود. در این مدت آب نمی تواند گردش کند و به دمای ایده آل برسد. در این زمان کافی است رسوب زدایی و جرم گیری از دستگاه قهوه ساز خارج شود. رسوب زدایی دستگاه اسپرسوکار شما کار سختی نیست و با استفاده از چند روش متداول قابل انجام است. استفاده از سرکه، جوش شیرین و آب گرم برخی از راه‌های رسوب زدایی دستگاه قهوه هستند.

2- ترموستات جداکننده اسپرسوساز

ترموستات قسمتی است که وظیفه کنترل دمای دستگاه اسپرسوساز را بر عهده دارد. هنگامی که دمای دستگاه بیش از حد افزایش می یابد، ترموستات به طور خودکار دستگاه را خاموش می کند. اگر ترموستات مشکلی داشته باشد یا از کار بیفتد باعث ایجاد مشکل در دستگاه اسپرسوساز می شود. یکی از مهم ترین مشکلات ناشی از خرابی ترموستات، جوشاندن اسپرسو و گرم نکردن آب دستگاه است. اگر آب اسپرسو ساز شما نمی جوشد، ترموستات را بررسی کنید. برای این کار، اگر ترموستات دستگاه قابل تنظیم است، آن را تنظیم کرده و روی سطح صحیح تنظیم کنید. اما اگر ترموستات قابل تعویض نیست، باید آن را تعویض کنید.

3- خرابی المنت حرارتی دستگاه اسپرسوساز

المنت حرارتی بخشی از دستگاه اسپرسوساز است که با عبور جریان الکتریکی از آن گرما تولید می کند. این قسمت با ایجاد گرما باعث گرم شدن آب و گرم شدن آن می شود. بنابراین، اگر آب موجود در دستگاه اسپرسوساز به خوبی گرم نمی شود، ممکن است به دلیل مقاومت معیوب باشد. گاهی اوقات عنصر حرارتی دستگاه اسپرسوساز آسیب می بیند و از کار می افتد. در این مرحله، آیتم قابل بررسی و تعمیر و یا تعویض است. برای این کار باید از یک مولتی متر برای اطمینان از وجود برق در پایانه های المنت استفاده شود. اگر پایانه های المنت جریان الکتریکی را بگذرانند اما گرما تولید نکنند، المنت مشکل دارد. در این مرحله باید المنت گرمایشی دستگاه اسپرسوساز را تعویض کنید تا مشکل گرم نشدن آب در دستگاه اسپرسوساز برطرف شود.

4- فیوز دستگاه سوخته است

اگر ترموستات دستگاه به درستی کار نکند، فیوز دستگاه را منفجر می کند. در این مرحله، ابتدا باید ترموستات دستگاه را تعویض کنید و سپس فیوز سوخته را تعویض کنید. فیوزهای سوخته از گرم شدن آب جلوگیری می کند و از عملکرد صحیح دستگاه جلوگیری می کند.

5- خرابی در دو پریز برق

یکی دیگر از دلایل گرم نکردن آب دستگاه اسپرسوساز، آسیب دیدن دو شاخه یا کابل دستگاه است. هنگامی که دو شاخه یا کابل اتصال آسیب ببینند، برق نمی تواند به درستی توزیع شود. این باعث می شود دستگاه به درستی کار نکند و آب را گرم کند. بنابراین می توان این قسمت از دستگاه را بررسی کرد و در صورت مشاهده خرابی آن را تعمیر کرد. اگر دوشاخه دستگاه تغییر شکل داده باشد، اتصال آسیب دیده است. علاوه بر این، اگر کابل اتصال باز یا پاره شده باشد، به این معنی است که مشکلی وجود دارد و باید تعویض شود.



می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: سه شنبه 26 دی 1402 ساعت: 7:3 منتشر شده است
نظرات()

مطالب مرتبط

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 20
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 45
بازدید دیروز بازدید دیروز : 11
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 5
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
آي پي امروز آي پي امروز : 15
آي پي ديروز آي پي ديروز : 4
بازدید هفته بازدید هفته : 56
بازدید ماه بازدید ماه : 2470
بازدید سال بازدید سال : 7628
بازدید کلی بازدید کلی : 8343

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.147.126.122
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم و آدرس rasm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود